Professores reflexivos em processo de mudança na sala de aula de língua estrangeira

Autores

  • Solange Maria de Barros Ibarra Papa Universidade do Estado de Mato Grosso

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v9i1.9262

Palavras-chave:

Foreign language. Public school. Reflective teaching. (Self) Emancipation. Social transformation.

Resumo

This study aims at investigating the discursive practices of a reflective teacher in the foreign language classroom, as well as to verify whether reflective teaching practice contributes or not to the process of (self)emancipation and social transformation. The main concern is to understand what she says, as well as what she really does in the classroom context. In the analysis I used recordings of interviews and classroom interaction based on SFG and CDA.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Solange Maria de Barros Ibarra Papa, Universidade do Estado de Mato Grosso

Professora Assistente III do Departamento de Letras da Unemat (Campus Universitário de Cáceres). Professora convidada do Programa de Pós-Graduação em Estudos da Linguagem ”“ MeEl (UFMT).

Downloads

Publicado

2010-11-17

Como Citar

Ibarra Papa, S. M. de B. (2010). Professores reflexivos em processo de mudança na sala de aula de língua estrangeira. Cadernos De Linguagem E Sociedade, 9(1), 50–71. https://doi.org/10.26512/les.v9i1.9262

Edição

Seção

Artigos de pesquisa