Teacher Education in time of crisis: perspectives to Humanizing Education
DOI:
https://doi.org/10.26512/les.v22i2.34041Keywords:
Technological teaching, Remote teaching, Humanizing education, Crisis timeAbstract
The article aims to be based on technological teaching and teaching work with the Teams tool from Microsoft, implemented by the Paula Souza Center, to online classes. The first part, teacher training in the light of Freire (1987-1997) et al. The second, the analysis of the responses of teachers in relation to remote teaching, research carried out by a student for the course completion work. Such analysis had the authorization of the coordination and the advisor professor. The last part is related to the conclusion of the article with a proposal for humanizing education in a time of crisis at Covid-19
Downloads
References
BAKHTIN, Mikhail (1929). Marxismo e filosofia da linguagem. São Paulo: HUCITEC, 1992.
BAKHTIN, Mikhail (1979). Estética da criação verbal. SP: Martins fontes, 1992.
FREIRE, Paulo. Pedagogia do oprimido. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1987.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia. São Paulo: Paz e Terra, 1997.
LANDOWSKI, Eric. (1997). Presenças do Outro. São Paulo: Perspectiva, 2002.
MARX, Karl. Manuscritos Econômico-Filosóficos. São Paulo: Boitempo, 2004.
NUNES, César. Educação em Direitos Humanos no Brasil Atual: Fundamentos Políticos e Práticas Pedagógicas Possíveis. In: NUNES, César Augusto; GOMES, Catarina (org.). Direitos Humanos: Educação e Democracia. Campinas: Brasílica, 2019. p. 35-52.
Disponível: https://www.cps.sp.gov.br/sobre-o-centro-paula-souza/. Acesso em: 30 mar. 2020.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Cadernos de Linguagem e Sociedade do Programa de Pós-Graduação em Linguística da UnB é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.