Teacher Education in time of crisis: perspectives to Humanizing Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v22i2.34041

Keywords:

Technological teaching, Remote teaching, Humanizing education, Crisis time

Abstract

The article aims to be based on technological teaching and teaching work with the Teams tool from Microsoft, implemented by the Paula Souza Center, to online classes. The first part, teacher training in the light of Freire (1987-1997) et al. The second, the analysis of the responses of teachers in relation to remote teaching, research carried out by a student for the course completion work. Such analysis had the authorization of the coordination and the advisor professor. The last part is related to the conclusion of the article with a proposal for humanizing education in a time of crisis at Covid-19

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rosana Helena Nunes, FATEC - Indaiatuba, Itu e Sorocaba

Possui mestrado em Linguística Aplicada e Estudos de Linguagem pela Pontifícia Universidade Católica (2000) e doutorado em Língua Portuguesa pela Pontifícia Universidade Católica (2006). É professora da Faculdade Ciências e Letras, bem como professora da Fatec/Itu, aprovada em concurso público, para o cargo de Língua Portuguesa, no curso de Mecatrônica. Tem experiência na área de Linguística, com ênfase em Linguística Aplicada, atuando principalmente nos seguintes temas: gêneros do discurso, semiótica discursiva, sincretismo, leitura, perspectiva educacional e categorias semânticas e plásticas. 

References

BAKHTIN, Mikhail (1929). Marxismo e filosofia da linguagem. São Paulo: HUCITEC, 1992.

BAKHTIN, Mikhail (1979). Estética da criação verbal. SP: Martins fontes, 1992.

FREIRE, Paulo. Pedagogia do oprimido. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1987.

FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia. São Paulo: Paz e Terra, 1997.

LANDOWSKI, Eric. (1997). Presenças do Outro. São Paulo: Perspectiva, 2002.

MARX, Karl. Manuscritos Econômico-Filosóficos. São Paulo: Boitempo, 2004.

NUNES, César. Educação em Direitos Humanos no Brasil Atual: Fundamentos Políticos e Práticas Pedagógicas Possíveis. In: NUNES, César Augusto; GOMES, Catarina (org.). Direitos Humanos: Educação e Democracia. Campinas: Brasílica, 2019. p. 35-52.

Disponível: https://www.cps.sp.gov.br/sobre-o-centro-paula-souza/. Acesso em: 30 mar. 2020.

Published

2021-12-19

How to Cite

Silva, K. A. da, & Nunes, R. H. . (2021). Teacher Education in time of crisis: perspectives to Humanizing Education. Papers of Language and Society, 22(2), 22–41. https://doi.org/10.26512/les.v22i2.34041

Most read articles by the same author(s)