O DICIONÁRIO MONOLÍNGUE PARA APRENDIZES EM SALA DE AULA: UMA FERRAMENTA DE ENSINO/APRENDIZAGEM
Keywords:
pedagogical lexicography, dictionary for learners, dictionary useAbstract
This article presents the results of a research study on teaching the use of a monolingual English dictionary. The study investigated what the students knew about dictionaries and then taught them reference skills in using this tool. The instruments used to collect the data were: a questionnaire, a pre and post test, treatment with activities using a monolingual dictionary, and an interview. The data revealed that (1) learners neither had monolingual dictionaries nor used any; and, (2) they had not received any orientation on how to use this tool properly. By the end of this study the learners were more aware of the importance of using monolingual dictionaries in learning a foreign language, and of the need to develop dictionary skills.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.