Projeto Choix Goncourt Brésil
breve relato de docentes e discentes acerca desta experiência de mediação de leitura
DOI:
https://doi.org/10.26512/caleidoscpio.v5i2.41140Keywords:
Choix Goncourt. Littérature. Médiation. Rapport d'expérience.Abstract
Em seu primeiro ano de participação no Projeto Choix Goncourt Brésil na Universidade Federal do Ceará contamos com a atuação de três professores (dois da extensão e uma da graduação) e quase duas dezenas de alunos tanto da graduação, quanto da extensão. Com a pandemia de Covid-19, algumas adaptações e ajustes foram necessários e o grupo deu prosseguimento às atividades de forma remota. Este trabalho tem como objetivo, portanto, apresentar o relato desta iniciativa inédita para a Universidade Federal do Ceará, expondo as impressões acerca do processo de leitura e análise individual e coletiva das obras, a partir do relato dos professores coordenadores e dos alunos participantes. Buscaremos elencar tanto os resultados positivos desta experiência, quanto as dificuldades encontradas dentro do contexto de isolamento social que a pandemia nos impôs.
Downloads
References
Sem referências.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Gleyda Cordeiro, Janaina Muniz Cavalcanti, João Victor Isaias Miranda, Juliana Ferreira Cipriano
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright Notice
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).