"Uji - O Bom da Roda"

vocality, encounters and contamination between Samba de Roda and Mímesis Corpórea

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/vozcen.v2i01.33901

Keywords:

Mímesis Corpórea, Samba, Vocality, Corporeality, Cartography

Abstract

Uji - O Bom da Roda is born of artistic - practical and conceptual - procedures that constitute a territory of encounters and contamination among music, body, vocality, scene and actor dramaturgy.      The research intended to construct and, at the same time, to map a compositional process within which experiences lived as a musician and researcher joined Mímesis Corpórea for an expansion of expressive and poetic possibilities. The territory inhabited by the research was the roda de samba in its multiple dimensions - music, corporeality, flavors, images, knowledge and affections - bodies in relation, existence-time - Uji.

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Author Biography

Eduardo Conegundes de Souza, Universidade Federal de São Carlos - UFSCar, São Carlos/SP, Brasil

Músico e atuador por paixão à poesia e às artes da presença, pesquisador pelo compromisso com a memória e com os saberes das gerações passadas. Educador me faço a cada dia pela relação e compromisso com as gerações futuras. Possuo Bacharelado em Música pela Universidade Estadual de Campinas (2000), Mestrado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2007) e Doutorado em Artes da Cena pelo Instituto de Artes da Universidade Estadual de Campinas (2018) Atuo como Professor Adjunto do Curso de Licenciatura em Musica da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), com ênfase nos seguintes temas: música e cultura popular brasileira em diálogo com e as áreas de performance cênica e musical, criação cênica e musical, educação musical, educação não-formal e memória. Como membro fundador do Núcleo Artístico e Cultural Cupinzeiro atuo como músico, compositor e arranjador.

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Published

2021-06-25

How to Cite

Souza, E. C. de. (2021). "Uji - O Bom da Roda": vocality, encounters and contamination between Samba de Roda and Mímesis Corpórea. Voz E Cena (Voice and Scene), 2(01), 150–176. https://doi.org/10.26512/vozcen.v2i01.33901

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Section

Articles - Continuous Flow

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