THE TUTORIAL EDUCATION PROGRAM AS AN INSTRUMENT FOR THE CONCRETIZATION OF A DEMOCRATIC UNIVERSITY

Authors

  • Érica Fernandes Teixeira Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (PUC-MG).
  • Gabriela Romeiro Tito de Morais Universidade de Brasília
  • Isabela Martins Neves Universidade de Brasília
  • Nicolle Wagner da Silva Gonçalves Universidade de Brasília

Keywords:

University Tripod. Tutorial Education Program. Law School.

Abstract

This work deals with the Tutorial Education Program of University of Brasília's Law School
as an interactive space which promotes the university tripod ”“ teaching, research and outreach
”“ coupled with values stemming from The Law Found on the Street, from public legal
education and from knowledge horizontality, which are beyond the University boundaries. It
also exposes the activities accomplished by the group, willing to demonstrate its commitment
with the values previously mentioned. Lastly, the whole importance of PET’s space is
analyzed paired to the current political events within the scope of the Law School and the
University.

Downloads

Download data is not yet available.

References

COSTA, Alexandre Bernardino. A educação Jurídica em Questão: A prática do PET- Direito na Universidade de Brasília. In: DEUS GARCIA, Rafael; COSTA, Alexandre Bernardino. (Org.). Quiáltera. 1ed.Brasília DF: Otimismo, 2014, v. 1, p. 14-26.

DEUS GARCIA, Rafael de. ; COSTA, A. C. V. R. ; Carvalho, Fernanda P. ; FONSECA, H. S. ; QUEIROZ, M. V. L. ; GUEDES, Natália ; ARGOLO, Pedro . O Direito, a Cidade e a Prática Extensionista do PET-Direito da UnB. In: DEUS GARCIA, Rafael; COSTA, Alexandre Bernardino. (Org.). Quiáltera. 1ed. Brasília DF: Otimismo, 2014, v. 1, p. 29-60.

MAZZILLI, Sueli. Ensino, pesquisa e extensão: reconfiguração da universidade brasileira em tempos de redemocratização do Estado. RBPAE-v.27, n.2, p.205-221, maio/ago 2011. Página 208.

PEREIRA, Helayne Candido. Assessoria jurídica universitária popular-AJUP: Aportes históricos e teórico-metodológicos para uma nova práxis extensionista em direito. Revista Direito e Sensibilidade.1ª Edição.2011

RONDON, Gabriela; LOPES, João Gabriel; SENRA, Laura; BORGES, Luna. PET-Dir pra quê? In: DEUS GARCIA, Rafael; COSTA, Alexandre Bernardino. (Org.). Quiáltera. 1ed.Brasília DF: Otimismo, 2014, v. 1, p. 27-28.

El País. Entenda o que é a PEC 241 (ou 55) e como ela pode afetar sua vida. Disponível em: https://brasil.elpais.com/brasil/2016/10/10/politica/1476125574_221053.html. Acesso em: 20/05/2018.

Psicologia em Greve. O que é o sucateamento das Universidades públicas? Disponível em: https://www.facebook.com/capsi.unb/. Acesso em: 20/05/18.

MAZZILLI, Sueli. Ensino, pesquisa e extensão: reconfiguração da universidade brasileira em tempos de redemocratização do Estado. RBPAE-v.27, n.2, p.205-221, maio/ago 2011. Página 208.

Published

2018-09-28

How to Cite

TEIXEIRA, Érica Fernandes; DE MORAIS, Gabriela Romeiro Tito; NEVES, Isabela Martins; GONÇALVES, Nicolle Wagner da Silva. THE TUTORIAL EDUCATION PROGRAM AS AN INSTRUMENT FOR THE CONCRETIZATION OF A DEMOCRATIC UNIVERSITY. Revista dos Estudantes de Direito da Universidade de Brasília, [S. l.], v. 14, n. 1, p. 295–309, 2018. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/redunb/article/view/16576. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Trabalhos e Relatórios de Atividades de Grupos de Pesquisa