APRENDIZAGEM DE LÍNGUAS IN-TANDEM: DESENVOLVIMENTO DE ESTRATÉGIAS E AUTONOMIA DE APRENDIZAGEM

Authors

  • Suely Maria Machado de Queiroz
  • Wiliam César Ramos Universidade Estadual de Maringá

Keywords:

Tandem learning, Learning autonomy, Language learning, Learning strategies.

Abstract

In tandem language learning two participants commit themselves to cooperating with each other in learning a second language. This paper shows how tandem language learning can develop the participants’ learning strategies. The results show that the participants improved their existing learning strategies and developed new ones. We conclude that tandem language learning not only fosters second language learning but also helps the learner become autonomous in his learning process.

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Author Biographies

Suely Maria Machado de Queiroz

Graduada em Letras pela Fundação Municipal de Educação e Cultura de Santa Fé do Sul (FUNEC). 

Wiliam César Ramos, Universidade Estadual de Maringá

Professor Adjunto da Universidade Estadual de Maringá (UEM), Departamento de Letras. Especialista em
Ensino de Língua Inglesa (Universidade Estadual de Londrina (UEL), mestre e doutor em Linguística e Língua Portuguesa (Universidade Estadual Paulista (UNESP-Araraquara).

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Published

2015-10-03

How to Cite

QUEIROZ, Suely Maria Machado de; RAMOS, Wiliam César. APRENDIZAGEM DE LÍNGUAS IN-TANDEM: DESENVOLVIMENTO DE ESTRATÉGIAS E AUTONOMIA DE APRENDIZAGEM. Revista Desempenho, [S. l.], v. 1, n. 21, 2015. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/rd/article/view/9608. Acesso em: 27 nov. 2024.

Issue

Section

Artigo