O espaço na enunciação publicitária

do contexto social ao discursivo

Authors

Keywords:

advertising. enunciation. media and cultural process. discursive space.

Abstract

From research done by the Núcleo Interdisciplinar de Estudos da Linguagem Publicitária ”“ NIEL/ECA/USP - on enunciation in the media regarding publicity, and on the processes involved in publicity communication, we propose some reflections on space categories in advertising. In particular, this paper refers to investigation about the representation of space in advertising texts. We try to formulate categories to understand the kinds of representations of space enunciated in the texts, considering the relations between the meanings of social spaces in a consumer society and the representations in the discourse of advertising.

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Author Biographies

Doutor e Mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações - ECA da USP, São Paulo-Brasil. Docente do Departamento de Relações Públicas, Propaganda e Turismo - CRP da ECA/USP. Pesquisador do Núcleo Interdisciplinar de Estudos da Linguagem Publicitária ”“NIELP/ECA/USP. Graduado em Publicidade e Propaganda pela Universidade Federal de Pernambuco, Brasil.

Doutorando em Educação pela UNESP- Marília-SP, Brasil. Mestre em Estudos Literários pela UNESP-Araraquara ”“ SP, Brasil. Graduado em Letras Português e Inglês pela UNESP-Araraquara ”“ SP. Colaborador do Núcleo Interdisciplinar de Estudos da Linguagem Publicitária ”“NIELP/ECA/USP.

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Published

2020-10-19

How to Cite

Eneus, & Sérgio Fabiano. (2020). O espaço na enunciação publicitária: do contexto social ao discursivo. Revista Latinoamericana De Estudios Del Discurso, 6(1), 63–75. Retrieved from https://periodicos.unb.br/index.php/raled/article/view/34069

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