Maneiras trágicas de matar uma mulher nos museus

palavras caladas e faladas em instituições e performances museais mambranchuenses e humanenochuns, embaladas por alguns mitos gregos e yorubás

Autores/as

  • Girlene Chagas Bulhões

DOI:

https://doi.org/10.26512/museologia.v7i13.17786

Palabras clave:

Museologia do Afeto, Nova Museologia, Memórias de mulheres, Museus e performances museais Mambranchuenses e Humanenochuns

Resumen

Crossed by characters from Greek and Yoruba Mythologies and anchored mainly in the Museology of Affection: “a sensitive and understanding museology, composed of new forms of affection, mutual respect and indignation” (International Movement for a New Museology - MINOM, 2013: 2) and in the principles of the New Museology: “a vector in order to make possible the execution of museum processes more adjusted to the needs of citizens [citizens], in different contexts” (Santos, 2002: 94); in this article I am commenting about the marginalization and silencing of women’s memories in museum institutions through spoken and shut words in their performances.

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Publicado

2018-05-28

Cómo citar

Bulhões, G. C. (2018). Maneiras trágicas de matar uma mulher nos museus: palavras caladas e faladas em instituições e performances museais mambranchuenses e humanenochuns, embaladas por alguns mitos gregos e yorubás. Museologia & Interdisciplinaridade, 7(13), 212–236. https://doi.org/10.26512/museologia.v7i13.17786

Número

Sección

Dossiê Estudos de Museologia e Gênero