Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory

Authors

  • Isa Maria Freire Universidade Federal da Paraiba https://orcid.org/0000-0001-7603-1872
  • Gustavo Henrique de Araujo Freire Universidade Federal do Rio de Janeiro
  • Raimundo Nonato Ribeiro dos Santos Univeirsidade Federal do Ceará

DOI:

https://doi.org/10.26512/rici.v11.n1.2018.8434

Keywords:

actions for information, communication networks, Federal University of Paraiba, information regime, intellectual technologies laboratories

Abstract

Approaches to developing communication and learning network in the Project Learning Network on Intellectual Technologies Lab of the Federal University of Paraíba, in view of the information actions in each regime of information. Contextualizes the conceptual network that bases the research applied to the information regime of the LTi to analyze the articulations of the strata and modalities of information actions, within the scope of the academic way of life in Information Science in Brazil. Describes the virtual network communication represented by the devices and free access to information of artifacts in Portal LTi and scientific communication media edited by the journal Brazilian Research in Information Science and Library Science (PBCIB), namely Blog, Facebook and Twitter Eye on IS. It presents evidences of learning of the intellectual technologies and theoretical model of the approach, by the LTi participants, represented by the technical and scientific pro duction of the researchers authors of the Project, collaborators and researchers - apprentices.

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Author Biographies

Isa Maria Freire, Universidade Federal da Paraiba

Doutora em Ciência da Informação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil. Professora Associada do Departamento de Ciência da Informação da Universidade Federal da Paraíba, Brasil. Docente permanente do Programa de Pos-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal da Paraíba, Brasil.

Gustavo Henrique de Araujo Freire, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Doutor em Ciência da Informação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil. Professor Associado do curso de Biblioteconomia e Gestão de Unidades de Informação  da Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil. Docente permanente do Programa de Pos-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal da Paraíba, Brasil.

Raimundo Nonato Ribeiro dos Santos, Univeirsidade Federal do Ceará

Mestre em Ciência da Informação pela Universidade Federal da Paraíba, Brasil. Bibiotecário da Universidade Federal do Ceará, Brasil. Douotrando no Prgrama de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal da Paraíba, Brasil.

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Published

2018-02-01

How to Cite

Freire, I. M., Freire, G. H. de A., & Santos, R. N. R. dos. (2018). Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory. Revista Ibero-Americana De Ciência Da Informação, 11(1), 122–137. https://doi.org/10.26512/rici.v11.n1.2018.8434

Issue

Section

Artigos