The genealogy of the History teaching for International Relations

Authors

  • Thiago Gehre Galvão Instituto de Relações Internacionais, Universidade de Brasília http://orcid.org/0000-0001-9951-288X
  • Gunther Mros Departamento de de Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Maria

Keywords:

History of International Relations, Global History, Teaching and IR, Ensino e Relações Internacionais, Relações Internacionais Históricas

Abstract

This genealogical narrative reflects on how different generations share the same spaces of experiences and converge their horizons of expectations about the place of History in International Relations. The future of teaching History for IR depends on how traditional disciplines and the National Curriculum Guidelines would respond to new IR challenges. Global History teaching initiatives and local experiences of teaching History to International Relations has already taken shape in some universities in Brazil.

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Author Biographies

Thiago Gehre Galvão, Instituto de Relações Internacionais, Universidade de Brasília

Instituto de Relações Internacionais, Universidade de Brasília

Gunther Mros, Departamento de de Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Maria

Departamento de de Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Maria

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How to Cite

Galvão, Thiago Gehre, and Gunther Mros. 2017. “The Genealogy of the History Teaching for International Relations”. Meridiano 47 - Journal of Global Studies 18 (October). https://periodicos.unb.br/index.php/MED/article/view/5309.

Issue

Section

Dossier

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