Learning physical concepts from building a mini Peltier device refrigerator
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v4i3.31837Keywords:
maker culture. Peltier device. Construcionism.Abstract
In an educational scenario composed of many difficulties, which concerns the teaching/ learning of the discipline of Physics, the use of innovative methodologies is a tendency to be analyzed to obtain a higher performance in the discipline. The present work aims to describe how a culture creator can assist in the teaching and learning process, proposing a construction of a peltier device mini fridge from the perspective creator, and no moment of construction and execution in this way, identifying the main methods used that can be developed with students.
Downloads
References
ALVES FILHO P. J.Atividades Experimentais: do Método à Prática Construtivista. 302 f. Tese(Doutorado em Educação: Ensino de Ciências Naturais) ”“ Universidade Federal de SantaCatarina, 2000.
DANVIC.Pastilha de efeito peltier, c2020. Disponível em <http://www.danvic.com/produtos/pastilha-de-efeito-peltier/>
FERNANDES, J. D. F. S.; BRAZ, A. F.; MACHADO, L. S. S. X.; PIMENTEL, E . S.; FARIAS,A. V. A.; CAMPOS, A. L. P. S.Refriferação utilizando pastilhas de efeito peltier. Holos. V.2, p.25-31. 2010
HALVERSON, E. R.; SHERIDAN, K. M.; BRAHMS, L.; LITTS, B. K.; JACOBS-PRIEBE, L.;OWENS, T.Learning in the making: A comparative case study of threemakerspaces. HarvardEducational Review, v. 4, n. 84, 505”“531, 2014.
MONTEIRO, P. P.; SENA, A. J.Sistema de resfriamento de equipamentos industriais utilizandocélulas peltier.
INOVA TEC: A Revista Eletrônica da Estácio Belém, v. 1, Belém, 2016.
NONAKA, I.; TAKEUCHI, H.Criação do Conhecimento na Empresa: como as empresas gerama dinâmica da inovação. Rio de Janeiro: Campus,1997.
PAPERT, S. Mindstorms:Children, computers and powerful ideas. Basic Books, inc. ArtesMédicas: Porto Alegre. 1980.
SILVEIRA, F.Design & Educação: novas abordagens. In: MEGIDO, V. F. (Org.). A Revoluçãodo Design: conexões para o século XXI. São Paulo: Editora Gente, 2016, p. 116-131.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Journal of the Physics Teacher
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).