ESPECTROSCOPIA COM NOVAS TECNOLOGIAS
O TRACKER COMO FERRAMENTA
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v2i3.19962Keywords:
Technology for image analysis. TRACKER Software. Homemade Spectroscope. Creative Learning.Abstract
The technologies used by computers for image analysis, whether for videos or photographs, have developed widely in science, engineering and sports and have become accessible to basic education in the last 10 years. The software “TRACKER” has proven to be very versatile and offers good tools for working with videos in the classroom. In this work we show how to use the software in the analysis of photos of spectrum of lamps obtained by a homemade spectroscope. As a methodological proposal, we show that it is possible to insert this work using a Creative Learning dynamic and through the “Maker Culture”, which brings out more interest from students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).