Teaching Physics in High School
a Case Study with Focus on the Resource Room
DOI:
https://doi.org/10.26512/rpf.v3i1.12011Keywords:
Learning and development. High school. Special education.Abstract
This article analyzes pedagogical practices focused on the Multifunctional Resource Room that attends students who present special educational needs in high school. The objective was to verify the special needs of students attending the classroom and to identify the methodologies and teaching strategies used by both the teacher and the resource room teacher and their effectiveness in the appropriation of scientific knowledge. For the development of this work a bibliographic review was made on the object of study, as well as observations in the classroom of students who attend high school in a State College in the coastal region of Paraná and questionnaire application. After analyzing the collected data, it was verified that the pedagogical practices of the teachers are based on the use of teaching strategies that contribute little to the appropriation of knowledge in the area of physics by the students who attend the Multifunctional Resource Room.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).