MOTHER'S GROUP DRAWING AS AN INSTRUMENT FOR EVALUATION OF PERSONALITY TRAITS OF PARENTS WHOSE CHILDREN ARE SUBMITTED TO IN-GROUP PSYCHOLOGICAL DIAGNOSIS

Authors

  • Maria Ligia Leite Arruda Universidade de São Paulo
  • Manoel Antônio dos Santos Universidade de São Paulo

Abstract

The present article describes and discusses the use of aprojective graphic technique which was employed to assess personalitycharacteristics in mothers whose children were being submittedto an in-group psychological diagnosis. The purpose of the study was toexamine the utility of this diagnostic instrument, which wasadministered as a complement to the children psychologicalevaluation. That was done in an attempt to identify, in the child's familycontext, possible sources of his/her learning difficulties. The drawingsof the mothers evidenced parent's personality traits which proveduseful in understanding some of the problems displayed by thechildren.

Downloads

Download data is not yet available.

References

EL-ID, К. (1985) Psicodiagnóstico de Crianças\em Grupo: Análise de uma
Experiência. Dissertação de mestrado, Pontifícia Universidade Católica de
São Paulo. Trabalho não publicado.
JUBELINI, S. R. (1984) Psicodiagnóstico Grupai. Arquivos Brasileiros de Psicologia,
34 (2).
MACEDO, R. M. et ai. (1984) Psicologia e Instituição: Novas Formas de
Atendimento. São Paulo: Cortez Ed.
SANTOS, M. A. e ARRUDA, M. L L (1986a). 0 Psicodiagnóstico Infantil em Grupo:
Relato de Uma Experiência em Instituição. Ciência e Cultura, 38, 7, Suplemento.
Resumos da 38? Reunião Anual da SBPC, p. 1057.
SANTOS, M. A. e ARRUDA M. L L. (1986b). 0 Desenho Grupai na Avaliação de
Personalidade de Mães de Crianças no Contexto do Grupo Diagnóstico.
Ciência e Cultura, 38, 7, Suplemento. Resumos da 38.a Reunião Anual da
SBPC, p. 1057.

Published

2012-07-10

How to Cite

Arruda, M. L. L., & dos Santos, M. A. (2012). MOTHER’S GROUP DRAWING AS AN INSTRUMENT FOR EVALUATION OF PERSONALITY TRAITS OF PARENTS WHOSE CHILDREN ARE SUBMITTED TO IN-GROUP PSYCHOLOGICAL DIAGNOSIS. Psicologia: Teoria E Pesquisa, 3(1), 2–17. Retrieved from https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17006

Most read articles by the same author(s)