Reflecting about agricultural science education: the case of the Federal University of Pará
DOI:
https://doi.org/10.33240/rba.v12i1.50026Keywords:
Family farming, Education, Agronomy course, Rural developmentAbstract
This article intends to present a reflection about agricultural science education based on the experience of the Agronomy Course of the Federal Universityof Pará offered since 2000. However, fifteen years after its beginning this educational proposal is experiencing a crisis as it has been revealed through flyers and speeches of current and former students requesting more technical knowledge in the curricula. Based on some of Pierre Bourdieu's concepts, some interpretive hypotheses for this crisis are suggested, and it is claimed that agricultural professional education towards sustainable development of family farming should be conceived as a social intervention practice supported by research coexisting and dialoguing with the transformations of the rural society in which it is embedded.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 autor
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Aviso de direitos autorais
Os direitos autorais dos artigos publicados nesta revista permanecem com os autores, com direitos de primeira publicação para a revista.
Licença
Quando publicados nesta revista de acesso aberto, licenciados por meio do CC BY 4.0, os artigos são distribuídos gratuitamente, podendo ser compartilhados e adaptados para qualquer finalidade, inclusive comercial. Como atribuição de uso, a licença exige que seja dado o devido crédito, com um link para a licença e indicação de alterações. Isso não significa que o licenciante endosse o uso das informações do artigo, ou a pessoa que usou essas informações. Implica, também a, impossibilidade de aplicação de medidas legais ou tecnológicas que restrinjam o uso da informação por terceiros.