Propaganda, Discurso e Identidade de Gênero

Autores

  • Luzia Rodrigues da Silva Universidade Federal de Goiás
  • Maria Cecília de Lima Faculdade Politécnica de Uberlândia

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v9i1.9264

Palavras-chave:

Gender identities. Discourse. Advertisement.

Resumo

This paper aims at investigating how feminine identities are represented and constituted in advertising discourse (Magalhães, 1995, 2005). The analysis, which adopts the theoretical-methodological principles of Critical Discourse Analysis (Chouliaraki and Fairclough, 1999; Fairclough, 2001) and Systemic-Functional Linguistics (Halliday, 1994), explores actions, feelings, beliefs and values expressed through this discourse, which constitutes social reality and identities.

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Biografia do Autor

Luzia Rodrigues da Silva, Universidade Federal de Goiás

Doutora em Lingüística pela Universidade de Brasília, 2008, e Professora Assistente IV da Universidade Federal de Goiás. É membro do Núcleo de Estudos de Linguagem e Sociedade/Nelis, do Centro de Estudos Avançados Multidisciplinares/Ceam, da Universidade de Brasília

Maria Cecília de Lima, Faculdade Politécnica de Uberlândia

Doutora em Lingüística pela Universidade de Brasília, 2007, e professora da Faculdade Politécnica de Uberlândia, MG. É membro do Núcleo de Estudos de Linguagem e Sociedade/Nelis, do Centro de Estudos Avançados Multidisciplinares/ Ceam, da Universidade de Brasília.

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Publicado

2010-11-17

Como Citar

Silva, L. R. da, & Lima, M. C. de. (2010). Propaganda, Discurso e Identidade de Gênero. Cadernos De Linguagem E Sociedade, 9(1), 98–119. https://doi.org/10.26512/les.v9i1.9264

Edição

Seção

Artigos de pesquisa