À margem da história, no centro das narrativas: análise das práticas leitoras de adolescentes internos em centros de recuperação para menores infratores, no Estado do Rio de Janeiro.

Authors

  • Maria Aparecida S. Ribeiro Universidade do Estado do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v5i0.6507

Keywords:

Narrative. Reading practice. Adolescents.

Abstract

Story is a basic principle of mind. Most of our experience, our knowledge, and our thinking is organized as stories. The mental scope of story is magnified by projection ”“ one story helps us make sense of another. (M. Turner) In this text, we analyze the power of this projection, and how it works. Our readers imagine realities and construct meanings in their practices of reading by the same basic mechanisms of the literary. “How and why we project one story onto another” is our question.

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Author Biography

Maria Aparecida S. Ribeiro, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Doutoranda em Letras (PUC/Rio), é assessora técnico-pedagógica do Programa de Leitura da Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Publicou sua dissertação de mestrado, Mário de Andrade e a cultura popular pela Secretaria de Estado da Cultura do Paraná (Prêmio Xerox/97).

References

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Published

2010-11-24

How to Cite

Ribeiro, M. A. S. (2010). À margem da história, no centro das narrativas: análise das práticas leitoras de adolescentes internos em centros de recuperação para menores infratores, no Estado do Rio de Janeiro. Papers of Language and Society, 5, 31. https://doi.org/10.26512/les.v5i0.6507

Issue

Section

Artigos de pesquisa