Argumentation and authorship in videoclasses of the CMSP for Elementary School I during the pandemic

Authors

Keywords:

argumentation, authorship, Discourse Analysis, CMSP

Abstract

We analyze, in the light of pecheutian Discourse Analysis, the work with argumentation and authorship in CMSP videoclasses for the 3rd year of Elementary School I during the pandemic. We understand argumentation as a discursive space to be occupied by the subject of the discourse, the same subject that assumes the author-function and exercises authorship. With the analysis, we observed the subject-teacher repeating the fragmented content imposed by curricula with a globalized vision, naturalizing the senses and the illusion of transparency of the language, not promoting authorship or the debate that favors the dispute over the senses, the argumentation

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Author Biographies

Beatriz Borges de Carvalho, Universidade de São Paulo

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Educação da Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo (FFCLRP/USP). Lattes: http://lattes.cnpq.br/0170484815090315. E-mail: beatrizborgesdecarvalho@gmail.com

Soraya Maria Romano Pacífico , Universidade de São Paulo

Pós-Doutorado pela Faculdade de Ciências e Letras da Universidade Estadual Paulista “Júlio de MesquitaFilho” (UNESP). Professora doutora na Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo (FFCLRP/USP). Líder do grupo de pesquisa GEDISME - Discurso e Memória: Movimentos do Sujeito.

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Published

2023-07-10

How to Cite

Borges de Carvalho, B., & Romano Pacífico , S. M. (2023). Argumentation and authorship in videoclasses of the CMSP for Elementary School I during the pandemic. Papers of Language and Society, 24(1), 66–82. Retrieved from https://periodicos.unb.br/index.php/les/article/view/42796