“Tem hora pra tudo”: The reframing adverstising of VIVO in “Conexão” to the isolation market

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v23i1.37030

Keywords:

ideological sign; uterrance; pandemic chronotope; advertising film; VIVO.

Abstract

The pandemic of the new coronavirus has (re)configured several projects of saying, in the varied spheres of discursive communication. In advertising, the responses elicited were quick. An example is the utterance “Conexão” (2020), which belongs to VIVO's campaign “Tem hora pra tudo” (2018/2020), which is the corpus of the analysis. In order to interpret this advertising film in its concrete and living enunciative unit, understanding its meanings/values/positions, we resort to Bakhtinian theoretical-methodological propositions, above all to the notions of chronotope, ideological sign and utterance. Through the analysis, we found that the brand's enunciative choices resignify its campaign for the “connection” (virtual) as social value and merchandise.

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Author Biographies

Tacicleide Dantas Vieira, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte

Possui graduação em Letras Língua Portuguesa, mestrado e doutorado em Estudos da Linguagem – Linguística Aplicada – pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). É professora de Língua Portuguesa do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte (IFRN).

Gabriella Cristina Vaz Camargo, Universidade Estadual Paulista - Campus de Araraquara

Possui graduação em Letras Português-Inglês e mestrado em Estudos da Linguagem, pela Universidade Federal de Goiás – Regional Catalão (UFG/RC). É doutoranda em Linguística e Língua Portuguesa, pela Universidade Estadual Paulista – Campus de Araraquara (UNESP/FCLAr) e bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior – CAPES (código de financiamento 001).

References

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Published

2022-06-30

How to Cite

Dantas Vieira, T. ., & Camargo, G. C. V. . (2022). “Tem hora pra tudo”: The reframing adverstising of VIVO in “Conexão” to the isolation market. Papers of Language and Society, 23(1), 126–145. https://doi.org/10.26512/les.v23i1.37030