History curriculum: political, social and cultural aspects and the silence of gender relations)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v23i1.34188

Keywords:

Gender, Sexuality, Curriculum, Teaching of History

Abstract

In contemporary Brazil, the debate around the gender issue has been quite fierce and has sparked controversies among different sectors of society, also extending to the educational field and the curriculum. This text aims to discuss the current silencing of gender relations in the school curriculum. We also seek to problematize the ways of working with the history of women and sexuality in the teaching of History. The historiographical openness that we have today makes it possible to insert gender relations and the history of women in the contents of the History of Basic Education discipline

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Author Biographies

Isabel Camilo de Camargo, Universidade Federal de Mato Grosso

Pós-doutoranda pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Mato Grosso, Campus de Rondonópolis. Bolsista Capes. Doutora em História pela UNESP, cmpus de Assis. Mestre em História pela UFGD. Graduação em História pela UFMS

Aguinaldo Rodrigues Gomes, Universidade Estadual de Campinas

Doutor em Filosofia e História da Educação pela Universidade Estadual de Campinas. Docente do Curso de História da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Campus de Aquidauana, do Programa de Pós-Graduação em Estudos Culturais/UFMS e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Mato Grosso, Campus de Rondonópolis.

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Published

2022-06-30

How to Cite

Camilo de Camargo, I., & Rodrigues Gomes, A. (2022). History curriculum: political, social and cultural aspects and the silence of gender relations). Papers of Language and Society, 23(1), 35–52. https://doi.org/10.26512/les.v23i1.34188