Agribusiness advertising discourses

Authors

  • Manoel Sebastião Alves Filho Universidade Federal de São Carlos/Programa de Pós-Graduação em Linguística
  • Carlos Piovezani Universidade Federal de São Carlos/Departamento de Letras e Programa de Pós-Graduação em Linguística

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v21i2.31243

Keywords:

Brazilian agribusiness discourse, Advertising discourse

Abstract

The article intends to analyze advertising discourses of the national agribusiness, in order to better understand a paradox of contemporary society: the accentuated consumption of meat, the systematic slaughter of millions of animals simultaneously with an increase in human sensitivity to the animal cause. Based on the discourse analysis derived from Michel Pêcheux and contributions from Michel Foucault, we seek to analyze the production of meanings disseminated in commercials from the Friboi and Sadia companies. This cut allowed us to identify the senses of the flesh as an instrument of socialization, not as animal body.

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Author Biographies

Manoel Sebastião Alves Filho, Universidade Federal de São Carlos/Programa de Pós-Graduação em Linguística

Manoel Sebastião Alves Filho: Doutorando no PPGL da Universidade Federal de São Carlos. Bolsista da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo ”“ FAPESP [Processo nº 2019/17099-6].

Lattes: http://lattes.cnpq.br/7789094287886685.

Orcid: https://orcid.org/0000-0002-4798-7581.

Carlos Piovezani: Professor Associado do Departamento de Letras e do PPGL da Universidade Federal de São Carlos. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq.

Lattes: http://lattes.cnpq.br/1677609008094603.

Orcid: https://orcid.org/0000-0002-3612-983X.

Carlos Piovezani, Universidade Federal de São Carlos/Departamento de Letras e Programa de Pós-Graduação em Linguística

Professor Associado do Departamento de Letras e do PPGL da UFSCar. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq.

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Published

2020-12-31

How to Cite

Alves Filho, M. S., & Piovezani, C. (2020). Agribusiness advertising discourses. Papers of Language and Society, 21(2), 219–239. https://doi.org/10.26512/les.v21i2.31243