Call number: study of practices adopted in Brazilian federal academic libraries practices analysis

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/rici.v13.n3.2020.29758

Keywords:

Academic libraries, Call number, Brazil

Abstract

The research aimed to analyse the practices used in Brazilian university libraries, identifying the elements used in the construction of the call number, looking for similarities in their choices and ways of using them, as well as adherence with the literature in the area. This is a qualitative descriptive research combined with quantitative, using a questionnaire to collect data, via email, through Google forms. The accidental non-probabilistic sample was used, that is, the 26 libraries that answered the questionnaire were considered, which corresponds to 38,24% of the total of 68 Brazilian federal universities. The responses obtained showed that the composition of the call number is diverse, with reduced convergence in terms of similarities in the practices adopted, as well as some compatibility with the specialized literature in the area, which indicates the need for further studies.

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Author Biographies

Rita de Cassia do Vale Caribé, Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Brasília, DF, Brasil

Graduada em Biblioteconomia pela UFMG, Mestrado em Biblioteconomia e Documentação pela UnB, Doutorado em Ciência da Informação pela UnB. Servidora aposentada do Instituto Brasileiro do Meio Ambiente e dos Recursos Naturais Renováveis - IBAMA. Professora adjunta da Faculdade de Ciência da Informação da Universidade de Brasília - UnB.

Ana Izabel da Silva Souza Rocha, Instituto de Previdência Complementar do Correios (Postalis). Brasília, DF, Brasil

Graduada em Biblioteconomia pela Universidade de Brasília, cursando segunda graduação em Gestão Financeira, funcionária do Postalis -  Instituto de Previdência Complementar.

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Published

2020-09-13

How to Cite

Caribé, R. de C. do V., & Rocha, A. I. da S. S. (2020). Call number: study of practices adopted in Brazilian federal academic libraries practices analysis. Revista Ibero-Americana De Ciência Da Informação, 13(3), 894–914. https://doi.org/10.26512/rici.v13.n3.2020.29758