Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System

Authors

  • Priscila Raquel Tedesco da Costa Trevisan Universidade Estadual Paulista
  • Gisele Maria Schwartz Universidade Estadual Paulista
  • Danielle Ferreira Auriemo Universidade Estadual Paulista
  • Marcelo Fadori Soares Palhares Universidade Estadual Paulista FHO - Uniararas
  • Norma Ornelas Montebugnoli Catib Universidade Estadual Paulista FIRA - Faculdades Integradas Regionais de Avaré
  • Ivana de Campos Ribeiro Universidade Estadual Paulista

Keywords:

Mood states, Dance, Evaluation

Abstract

This qualitative study investigated the mood states of students, participants in of the Royal Academy of Dance examinations. The exploratory research used the POMS (Profile of Mood States), administered before and after the examination, to an intentional sample of 12 dance students, aged 18 to 40 years. The descriptive analysis, comparing the data collections
in the pre and post-test showed an increase in fatigue and decreased vigor and minimum indices of tension states, depression, anger and confusion. Further studies are needed in order to improve the approaches to the subjective states involving practice, background training in dance and performance assessments, aspects largely unexplored in the academic ambit.

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Author Biographies

Priscila Raquel Tedesco da Costa Trevisan, Universidade Estadual Paulista

Laboratório de Estudos do Lazer - LEL - Instituto de Biociências - Departamento de Educação Física/ UNESP, campus Rio Claro

Gisele Maria Schwartz, Universidade Estadual Paulista

Laboratório de Estudos do Lazer - LEL - Instituto de Biociências - Departamento de Educação Física/ UNESP, campus Rio Claro

Danielle Ferreira Auriemo, Universidade Estadual Paulista

Laboratório de Estudos do Lazer - LEL - Instituto de Biociências - Departamento de Educação Física/ UNESP, campus Rio Claro

Marcelo Fadori Soares Palhares, Universidade Estadual Paulista FHO - Uniararas

Laboratório de Estudos do Lazer - LEL - Instituto de Biociências - Departamento de Educação Física/ UNESP, campus Rio Claro

Norma Ornelas Montebugnoli Catib, Universidade Estadual Paulista FIRA - Faculdades Integradas Regionais de Avaré

Laboratório de Estudos do Lazer - LEL - Instituto de Biociências - Departamento de Educação Física/ UNESP, campus Rio Claro

Ivana de Campos Ribeiro, Universidade Estadual Paulista

Laboratório de Estudos do Lazer - LEL - Instituto de Biociências - Departamento de Educação Física/ UNESP, campus Rio Claro

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Published

2017-08-29

How to Cite

Trevisan, P. R. T. da C., Schwartz, G. M., Auriemo, D. F., Palhares, M. F. S., Catib, N. O. M., & Ribeiro, I. de C. (2017). Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System. Psicologia: Teoria E Pesquisa, 33(1). Retrieved from https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468

Issue

Section

Estudos Empíricos