O uso do diário na pesquisa etnográfica da sala de aula de português como L2

Auteurs-es

  • Maria Jandyra Cunha Universidade de Brasília

DOI :

https://doi.org/10.26512/les.v3i2.5780

Résumé

A diary is a communicative situation in which the written word has a role; it is a literacy event. According to Barton (1994), literacy practices are the general ways of utilising literacy which people draw upon in a literacy event. Since 1992, diaries have been consistently used by student-teachers involved in language courses of the Programme of Research and Teaching in Portuguese for Speakers
of Other Languages in the University of Brasilia. I examined some of these diaries written between 1990 and 1997 in order to show the different literacy practices which they draw upon.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Biographie de l'auteur-e

Maria Jandyra Cunha, Universidade de Brasília

Ph.D. em Lingüística e professora do Departamento de Línguas Estrangeiras e Tradução e do Programa de Ensino e Pesquisa em Português para Falantes de outras Línguas, Universidade de Brasília.

Téléchargements

Publié-e

2010-11-19

Comment citer

Cunha, M. J. (2010). O uso do diário na pesquisa etnográfica da sala de aula de português como L2. Cadernos De Linguagem E Sociedade, 3(2), 72. https://doi.org/10.26512/les.v3i2.5780

Numéro

Rubrique

Artigos de pesquisa