Interdisciplinaridade e transversalidade: considerações sobre a epistemologia do trabalho escolar brasileiro

Autores

  • Alexandre Costa Universidade Federal de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v9i2.9243

Palavras-chave:

School practices. Transversality. Interdisciplinarity.

Resumo

The aim of this paper is to rethink the concepts of ‘transversality’ (the transversal themes’ approach) and ‘interdisciplinarity’ as they were constructed in the Brazilian National Syllabus and instantiated in two Applied Linguistics studies. From their emergency in an analysis of English teachers’ practical theories, these notions are considered in another study about school practices and reviewed in their epistemological and discursive characteristics.

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Biografia do Autor

Alexandre Costa, Universidade Federal de Goiás

Doutor em Lingüística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas. Professor Adjunto da Faculdade de Letras da Universidade Federal de Goiás.

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Publicado

2010-11-12

Como Citar

Costa, A. (2010). Interdisciplinaridade e transversalidade: considerações sobre a epistemologia do trabalho escolar brasileiro. Cadernos De Linguagem E Sociedade, 9(2), 25–44. https://doi.org/10.26512/les.v9i2.9243

Edição

Seção

Artigos de pesquisa