O MITO DA ORIGEM DE SERÁPIS REVISITADO

Authors

  • Rogério Sousa Universidade de Coimbra

DOI:

https://doi.org/10.18830/issn2238-362X.v5.n2.2015.09

Keywords:

Sarapis, Saqqara, Alexandria

Abstract

Despite the impact of the cult of Sarapis in the Hellenistic world, the origins of his cult remain unclear. In this article we put in contrast the references allusive to the origins of the god, which suggest a foreign origin of the cult, with those relative to the etymology, iconography and cult of the god, the later pointing out to an autochthonous origin of the cult of the Sarapis.

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Author Biography

Rogério Sousa, Universidade de Coimbra

Doutor em História Antiga pela Universidade do Porto ”“ Portugal e é Investigador Integrado do Centro de Estudos Clássicos e Humanísticos da Universidade de Coimbra ”“ Portugal.

References

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Published

2018-08-21

How to Cite

Sousa, R. (2018). O MITO DA ORIGEM DE SERÁPIS REVISITADO. Revista Estética E Semiótica- RES, Aesthetics and Semiotics Magazine, 5(2). https://doi.org/10.18830/issn2238-362X.v5.n2.2015.09

Issue

Section

Artigos