Uma metodologia de desenvolvimento para um jogo de educação corporativa

Authors

  • Mônica Assis Marques Barbosa ESPM Rio
  • MIRELLA DE MENEZES MIGLIARI ESPM Rio

Keywords:

Production test, Election test, Informational ergonomics, Design and education, Diversity

Abstract

This article presents the methods derived from informational ergonomics used to develop the card game Productive Conversations (Conversas Produtivas), intended for corporate education. The research regards the field of information design and its interface with teaching-learning. The game was the object of a Master's project through bibliographical research, primary data collection and detailed analysis for the development of its content and visual identity of the cards. The Production Test and the Election Test were applied to guide the design of the artifact, with the aim of evaluating a variety of icons and illustrations that portrayed soft skills and diversity, focusing on comprehensibility. Eventually, the letters were tested in focus groups of end users, who provided feedback for improvements to the information design. All methods have proven effective in improving game cards when applied to abstract concepts and may be applied to further projects.

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Author Biography

Mônica Assis Marques Barbosa, ESPM Rio

Mestre em Economia Criativa, especialista em Gestão de Recursos Humanos e Marketing, graduada em Administração. MBA em Diversidade e Inclusão nas Organizações (cursando).Autora do Jogo Conversas Produtivas, produto desenvolvido no mestrado. Pesquisadora do LEMBRAR-ESPM-RJ. Pesquisa atual: investigação de dados e fatos relacionados às primeiras brasileiras que competiram no atletismo olímpico.Atuou na indústria farmacêutica e no varejo, liderando equipes. Foi docente de pós-graduação. Atua há mais de 20 anos no segmento de educação corporativa, como palestrante, consultora, mentora, conteudista e facilitadora de aprendizagem utilizando metodologias ativas. Experiência com empresas de diversos segmentos, o que proporcionou conhecimento para criar soluções inovadoras para múltiplos cenários.

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Published

2024-10-02

How to Cite

Assis Marques Barbosa, M., & DE MENEZES MIGLIARI, M. (2024). Uma metodologia de desenvolvimento para um jogo de educação corporativa. Revista De Design, Tecnologia E Sociedade, 11(2). Retrieved from https://periodicos.unb.br/index.php/design-tecnologia-sociedade/article/view/54213