Weaving voices
polyphony in the Oficcina Multimédia group
DOI:
https://doi.org/10.26512/vozcen.v3i02.45512Keywords:
Creation process, Polyphony, Group Oficcina MultimédiaAbstract
This text presents reflections on polyphony in the Oficcina Multimédia group, from Belo Horizonte. Through documentary research in the director Ione de Medeiros’s process notebooks, we discuss the presence of polyphony in the group’s creation process, about the formative nature of the rehearsal practices that guide the group’s polyphonic scene, in dialogue with the propositions of acting and polyphonic scene by Ernani Maletta (2016). It is also pointed out the possible correlation to established between polyphony and transdisciplinarity.
Downloads
References
HISSA, Cássio E.V. A mobilidade das fronteiras: inserções da geografia na crise da modernidade. Belo Horizonte: Editora UFMG, 2002.
MALETTA, Ernani. A interação música-teatro sob o ponto de vista da polifonia. Polifonia, Cuiabá, MT, v. 21, n. 30, pp. 29-54, Jul-Dez. 2014. Disponível em: http://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/polifonia/issue/view/160. Acesso em 15 de setembro de 2022.
MALETTA, Ernani. Atuação polifônica: princípios e práticas. Belo Horizonte: Ed. UFMG, 2016.
MEDEIROS, Ione de. Grupo Oficcina Multimédia: 30 anos de integração das artes no teatro. Belo Horizonte: I.T. Medeiros, 2007.
MORIN, Edgar. Introdução ao pensamento complexo. Trad. Do francês Eliane Lisboa. Porta Alegre: Sulina, 2005.
PAOLIELLO, Guilherme. A circulação da linguagem musical: o caso da Fundação de Educação Artística (FEA-MG). Belo Horizonte: Programa de Pós-graduação da Faculdade de Educação/UFMG, 2007. Tese em Educação.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 Voz e Cena (Voice and Scene)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Readers are free to download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always explicit mention to the authors and to the Voz e Cena journal and that there is no change in the original work. Any other use of the texts must be approved by the authors and the journal. By submitting a paper to Voz e Cena journal and having it approved, the authors agree to assign, without remuneration, the rights of first publication and the permission for the journal to redistribute that article and its metadata to the indexing and reference services that its publishers deem appropriate.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.