Music and theatre

approaches and diversions

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/vozcen.v3i02.45412

Keywords:

Mousikè, Music and theatre, Scenic choir, Polyphony, Musicality

Abstract

The article proposes reflections about the relations that exists between music and theatre. Talks about the comum origin on primitive man rituals and on practice of mousikè by the classical antiquity choir. Highlights his subsequent removal due to the Cartesian view of western art, that even today it is present on practice and shaping of scenic artists.  The text points to the notions of polyphony and of musicality as a foundation of a scenic experience that covers a variety of voices operates by actors in scene, in order to overcome borders between the languages.

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Author Biography

Bianco de Souza Marques, Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro - UNIRIO, Rio de Janeiro/RJ, Brasil

Ator, músico, preparador vocal e compositor. Mestre em Artes-Cênicas pela UNIRIO (2022), licenciado em música pelo Centro Universitário de Barra Mansa (2015) e ator formado pelo Conservatório de Tatuí/SP (2008). Fundador e integrante do Coletivo Sala Preta. Professor de artes no município de Volta Redonda. É músico amador tocando piano, flauta, violão e percussão. Cria musicalmente também por meios digitais (DAWs).

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Published

2022-12-31

How to Cite

Marques, B. de S. (2022). Music and theatre: approaches and diversions . Voz E Cena (Voice and Scene), 3(02), 204–220. https://doi.org/10.26512/vozcen.v3i02.45412

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Thematic Dossier - Articles

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