Da Sociologia Econômica à Sociologia da Empresa: para uma sociologia da empresa brasileira

Authors

  • Ana Maria Kirschner Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
  • Cristiano Fonseca Monteiro Universidade Estadual do Ceará

Keywords:

Sociology of the Firm, Economic Sociology, social construction of the market, firms and society

Abstract

The authors attempt a theoretical discussion of the notion
that the economic order and its institutions, including firms, are social
constructions, which can therefore be apprehended by approaches other
than that of an exclusively formal rationality of an economic character.
Also presented here are some themes which are being treated by social
scientists in an effort to inaugurate a Brazilian Sociology of the Firm.

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Author Biographies

Ana Maria Kirschner, Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)

Professora do Programa de Pós-Graduação em Sociologia e Antropologia do IFCS/UFRJ

Cristiano Fonseca Monteiro, Universidade Estadual do Ceará

Professor substituto de Sociologia, na Universidade Estadual do Ceará.

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Published

2022-08-12

How to Cite

Kirschner, A. M. ., & Monteiro, C. F. . (2022). Da Sociologia Econômica à Sociologia da Empresa: para uma sociologia da empresa brasileira. Sociedade E Estado, 17(01), 79–103. Retrieved from https://periodicos.unb.br/index.php/sociedade/article/view/44646