MONITORANDO A EVASÃO ESCOLAR NA ZONA RURAL DOS MUNICÍPIOS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO: um estudo da contribuição do Programa Caminho da Escola

Authors

  • Gabriel Lima Marques Universidade Federal do Amapá ”“ UNIFAP

DOI:

https://doi.org/10.18829/rp3.v1i11.26814

Keywords:

School Evasion. Public Politics School Pathway Program

Abstract

The objective of this study is to investigate if the School Pathway Program, an initiative of the federal government that has one of its expected outcomes: reducing school evasion in rural areas, is in this regard effective or not. To do so, shortly thereafter some delimiting explanations of the research, as the place and coverage network, in this case, between the publics schools maintained by the Rio de Janeiro’s cities; the period, specifically between the years 2011 and 2015; and the input used for the purchase of standardized school transport vehicles, that is, the budgetary resources of the Secretariat of Education. It was also presented some information on a link between lack of transport, school evasion in the countryside and the role of the Union in dealing with this problem. Explanations yet of methodological nature. And finally, the path taken by the study, along with the data found, to reach the conclusion that the contribution’s Program was not so relevant to the investment made.

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Author Biography

Gabriel Lima Marques, Universidade Federal do Amapá ”“ UNIFAP

Doutorando em Direito Público na Universidade do Estado do Rio de Janeiro - UERJ. Mestre em Direito pela Universidade Federal do Rio de Janeiro ”“ UFRJ. Pós-Graduado em Direito e Saúde pela Escola Nacional de Saúde Pública Sérgio Arouca ”“ ENSP da Fundação Oswaldo Cruz ”“ FIOCRUZ. Bacharel em Direito pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro ”“ UERJ. Professor (40 horas - DE) de Direito Constitucional da Universidade Federal do Amapá - UNIFAP. Advogado.

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Published

2018-07-27

How to Cite

MARQUES, Gabriel Lima. MONITORANDO A EVASÃO ESCOLAR NA ZONA RURAL DOS MUNICÍPIOS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO: um estudo da contribuição do Programa Caminho da Escola. RP3 - Revista de Pesquisa em Políticas Públicas, [S. l.], n. 1, 2018. DOI: 10.18829/rp3.v1i11.26814. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/rp3/article/view/11629. Acesso em: 24 may. 2024.