TEACHING OF PHILOSOPHY AND THE DEVELOPMENT OF THE AUTONOMY
a proposal of a pedagogic practice for High School
DOI:
https://doi.org/10.26512/pl.v7i13.14669Keywords:
Teaching of political philosophy. Autonomy. Philosophy in High School.Abstract
This work intends to think the teaching of philosophy, in High School, associated with the development of autonomy in Kantian terms. From this, the objective is to propose a pedagogic practice on Political Philosophy, which is aligned to the theoretical grounding.
Downloads
References
ALVES, Flora. Gamification: como criar experiências de aprendizagem engajadoras. Um guia completo: do conceito à prática. DVS Editora, 2014.
BENDER, William. Aprendizagem baseada em projetos:educação diferenciada para o século XXI. Porto Alegre: Editora Penso, 2014.
PINHEIRO, Celso de Moraes. Kant e a educação. Caxias do Sul: Educs, 2007.
KANT, Immanuel. Sobre a pedagogia. 2. ed. Piracicaba: Unimep, 1999.
NUSSBAUM, Martha. Sem fins lucrativos: por que a democracia precisa das humanidades. São Paulo: Martins Fontes, 2015.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 PÓLEMOS ”“ Revista de Estudantes de Filosofia da Universidade de Brasília
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Todos os trabalhos que forem aceitos para publicação, após o devido processo avaliativo, serão publicados sob uma licença Creative Commons, na modalidade Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Public License (CC BY-NC-ND 4.0). Esta licença permite que qualquer pessoa copie e distribua a obra total e derivadas criadas a partir dela, desde que seja dado crédito (atribuição) ao autor / Ã autora / aos autores / às autoras.