TEACHING OF PHILOSOPHY AND THE DEVELOPMENT OF THE AUTONOMY

a proposal of a pedagogic practice for High School

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/pl.v7i13.14669

Keywords:

Teaching of political philosophy. Autonomy. Philosophy in High School.

Abstract

This work intends to think the teaching of philosophy, in High School, associated with the development of autonomy in Kantian terms. From this, the objective is to propose a pedagogic practice on Political Philosophy, which is aligned to the theoretical grounding.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rafael Batista, Universidade Federal do Paraná

Mestrando do programa de Mestrado Profissional em Filosofia da Universidade Federal do Paraná (UFPR); especialista em Filosofia pela Universidade Gama Filho (2013); licenciado em Filosofia pelo Centro Universitário Claretiano (2013); bacharel em Filosofia pelo Centro Universitário de Brusque (2003). Atualmente é professor da rede pública e privada em Santa Catarina, atuando como professor de Filosofia para o Ensino Fundamental e Médio.

References

ALVES, Flora. Gamification: como criar experiências de aprendizagem engajadoras. Um guia completo: do conceito à prática. DVS Editora, 2014.

BENDER, William. Aprendizagem baseada em projetos:educação diferenciada para o século XXI. Porto Alegre: Editora Penso, 2014.

PINHEIRO, Celso de Moraes. Kant e a educação. Caxias do Sul: Educs, 2007.

KANT, Immanuel. Sobre a pedagogia. 2. ed. Piracicaba: Unimep, 1999.

NUSSBAUM, Martha. Sem fins lucrativos: por que a democracia precisa das humanidades. São Paulo: Martins Fontes, 2015.

Published

2018-07-31

How to Cite

Batista, R. (2018). TEACHING OF PHILOSOPHY AND THE DEVELOPMENT OF THE AUTONOMY: a proposal of a pedagogic practice for High School. PÓLEMOS – Revista De Estudantes De Filosofia Da Universidade De Brasília, 7(13), 178–190. https://doi.org/10.26512/pl.v7i13.14669

Issue

Section

Ensaios