EVALUATION AND "PEDAGOGY OF THE CONCEPT"
a dialogue
DOI:
https://doi.org/10.26512/pl.v4i7.11663Keywords:
Pedagogy of concept maps. Philosophy teaching. Evaluation.Abstract
The present article has as objective propose a discussion about the evaluation mechanisms and the “pedagogy of concept”, a methodological proposal developed by Sílvio Gallo. For this, I pretend (i) expose the basic elements about the “pedagogy of concept” for, after it, (ii) guide the discussion for the problems attached to evaluation mechanisms and the pedagogy of concept. Since it is done, I pretend, at last, (iii) propose as suggestion of an evaluation instrument the conceptual maps and show, quickly, the theorical fundamentation of it.Downloads
References
GALLO, Sílvio. Metodologia do Ensino de Filosofia. Editora Papirus, 2012.
MOREIRA, Marco Antonio. Mapas conceituais e aprendizagem significativa. In: O ENSINO, Revista Galáico Portuguesa de Sócio Pedagogia e Sócio-linguística. Pontevedra/Galícia/Espanha e Braga/Portugal, nº 23 a 28: 1988.
PELIZZARI, Adriana; KRIEGL, Maria de Lurdes; BARON, Márcia Pirith; FINCK, Nelcy Teresinha Lubi; DOROCINSKI, Solange Inês. Teoria da aprendizagem significativa segundo Ausubel. In: Revista PEC, Curitiba, v. 2, n.1, páginas 37-42, jul 2001-2002.
https://projetopaideia.wordpress.com/2012/12/11/droga-o-ponto-boca-de-fumo-a-escola-uma-cronica-perversa-sobre-avaliacao/. Acesso em 09/10/2015, Ã s 21:48.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Pólemos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Todos os trabalhos que forem aceitos para publicação, após o devido processo avaliativo, serão publicados sob uma licença Creative Commons, na modalidade Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Public License (CC BY-NC-ND 4.0). Esta licença permite que qualquer pessoa copie e distribua a obra total e derivadas criadas a partir dela, desde que seja dado crédito (atribuição) ao autor / Ã autora / aos autores / às autoras.