THE IMPORTANCE OF PHILOSOPHY IN HIGH SCHOOL
the view of the high school student
DOI:
https://doi.org/10.26512/pl.v3i5.11583Keywords:
Education. Philosophy. High School students. Qualitative-quantitative research.Abstract
What is the importance of philosophy for your formation? Which philosophers do you think that contribute more for your life? Does the philosophy have any finality on high school? The present work analyzes data obtained through questionnaires passed to students of the first and second years classes in the high school on a public institution located in Sobradinho city ”“ DF. It has as conducting wire questions about the philosophy and its rate, emphasizing the space that philosophy is taking on formation of these students, followed by taught classes return. It enables continuous improvement on the performance of participants of PIBID in this institution. Furthermore, the article will talk about the conception of the serial avaliation program (programa de avaliação seriada) ”“ PAS, as a tool of expansion in philosophy’s teaching on high school, and the formation of critic sense on the students of 14 and 16 years old.
Downloads
References
PLATÃO. A República, livro VI. Traduzido por Maria Helena da Rocha Pereira. FUNDAÇÃO CALOUSTE GULBENKIAN, Lisboa, 2005.
VEGETTI, Mario. Um paradigma no céu: Platão político, de Aristóteles ao século XX. São Paulo: ANNABLUME, 2010.
PECHULA, Marcia Reami. Reflexões acerca da filosofia no ensino médio: O papel da disciplina e de seus conteúdos em sala de aula. Rio de Janeiro, 2003. Disponível em: http://colsaojose.com.br/downloads/estante/Reflexoes_acerca_da_Filosofia.pdf.
BERNADO, Elisangela da Silva. Um olhar sobre a formação continuada de professores em escolas organizadas no regime de ensino em ciclo(s). Rio de Janeiro, 2013. Disponível em: http://www.anped.org.br/reunioes/27/gt08/t083.pdf.
BRASIL. Lei N°9.394, artigo 36, da Lei de Diretrizes e Bases da Educação (LDB). Publicada no Diário Oficial da União em 2008.
JESUS, de Neves Saul. Estratégias para motivar os alunos. Educação, Porto Alegre, v. 31, n.1, p. 21-29, jan./abr. 2008.
BASALI, Rogério. Revista de divulgação de iniciativas pedagógicas desenvolvidas no PAS CESPE/UnBn.2 _ set/2013.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Pólemos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Todos os trabalhos que forem aceitos para publicação, após o devido processo avaliativo, serão publicados sob uma licença Creative Commons, na modalidade Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Public License (CC BY-NC-ND 4.0). Esta licença permite que qualquer pessoa copie e distribua a obra total e derivadas criadas a partir dela, desde que seja dado crédito (atribuição) ao autor / Ã autora / aos autores / às autoras.