THE IMPORTANCE OF PHILOSOPHY IN HIGH SCHOOL

the view of the high school student

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/pl.v3i5.11583

Keywords:

Education. Philosophy. High School students. Qualitative-quantitative research.

Abstract

What is the importance of philosophy for your formation? Which philosophers do you think that contribute more for your life? Does the philosophy have any finality on high school? The present work analyzes data obtained through questionnaires passed to students of the first and second years classes in the high school on a public institution located in Sobradinho city ”“ DF. It has as conducting wire questions about the philosophy and its rate, emphasizing the space that philosophy is taking on formation of these students, followed by taught classes return. It enables continuous improvement on the performance of participants of PIBID in this institution. Furthermore, the article will talk about the conception of the serial avaliation program (programa de avaliação seriada) ”“ PAS, as a tool of expansion in philosophy’s teaching on high school, and the formation of critic sense on the students of 14 and 16 years old.

Downloads

Author Biographies

Kelvin Ferreira Medeiros, Universidade de Brasília

Graduando em Filosofia pela Universidade de Brasília.

Mayã Gonçalves Fernandes, Universidade de Brasília

Graduanda em Filosofia pela Universidade de Brasília.

References

PLATÃO. A República, livro VI. Traduzido por Maria Helena da Rocha Pereira. FUNDAÇÃO CALOUSTE GULBENKIAN, Lisboa, 2005.

VEGETTI, Mario. Um paradigma no céu: Platão político, de Aristóteles ao século XX. São Paulo: ANNABLUME, 2010.

PECHULA, Marcia Reami. Reflexões acerca da filosofia no ensino médio: O papel da disciplina e de seus conteúdos em sala de aula. Rio de Janeiro, 2003. Disponível em: http://colsaojose.com.br/downloads/estante/Reflexoes_acerca_da_Filosofia.pdf.

BERNADO, Elisangela da Silva. Um olhar sobre a formação continuada de professores em escolas organizadas no regime de ensino em ciclo(s). Rio de Janeiro, 2013. Disponível em: http://www.anped.org.br/reunioes/27/gt08/t083.pdf.

BRASIL. Lei N°9.394, artigo 36, da Lei de Diretrizes e Bases da Educação (LDB). Publicada no Diário Oficial da União em 2008.

JESUS, de Neves Saul. Estratégias para motivar os alunos. Educação, Porto Alegre, v. 31, n.1, p. 21-29, jan./abr. 2008.

BASALI, Rogério. Revista de divulgação de iniciativas pedagógicas desenvolvidas no PAS CESPE/UnBn.2 _ set/2013.

Published

2014-09-12

How to Cite

Ferreira Medeiros, K., & Gonçalves Fernandes, M. . (2014). THE IMPORTANCE OF PHILOSOPHY IN HIGH SCHOOL: the view of the high school student. PÓLEMOS – Revista De Estudantes De Filosofia Da Universidade De Brasília, 3(5), 34–51. https://doi.org/10.26512/pl.v3i5.11583

Issue

Section

Dossiê

Most read articles by the same author(s)