The development of skills through universitary extension
The case of Global Jr. in the formation of corporative diplomats
Keywords:
University extension, skills, academic educationAbstract
The paper presents the debate over the relevancy of university extension as a source of academic and professional skills development in undergraduate students of International Relations. For the investigation it was used a specific model of extensionist activity, the junior company, through the case study of Global Jr. from ESPM-SP. The results which were observed suggest positive impacts of the enterprise both in education and in employment of the students, corroborating with studies conducted by Terrim et al (2015) and Barbosa et al (2016).
Downloads
References
ANTONELLO, Claudia Simone. Aprendizagem na ação revisitada e seu papel no desenvolvimento de competências. Aletheia, n. 26, 2007. p. 146-167.
BARBOSA, Flávia Lorenne Sampaio et al. Empresa Júnior e Formação Empreendedora de Discentes do Curso de Administração. Teoria e Prática em Administração, v. 5, n. 2, 2016. p. 167-189.
BRASIL JÚNIOR. Censo e identidade 2014. Disponível em: <http://institucional.brasiljunior.org.br/download?file=Censo+%26+Identidade+2014+-+VF.pdf>.
CASTELLS, Manuel. A sociedade em rede. 1ed. Rio de Janeira: Paz e Terra, 1999.
DEWEY, John. Democracy and education. New York: Macmillan, 2000.
DICKEN, Peter. Mudança global: mapeando as novas fronteiras da economia mundial. 5ed. Porto Alegre: Campus, 2010.
FORPROEX. Política nacional de extensão universitária. 2012. Disponível em: <https://www.ufmg.br/proex/renex/documentos/2012-07-13-Politica-Nacional-de-Extensao.pdf>.
FREIRE, Paulo. Extensão ou comunicação? São Paulo: Paz e Terra, 2006.
TERRIM, Sara; MELO, Adler Araújo Ribeiro; JÁCOMO, Alfredo Luiz. Empreendedorismo em saúde: relato de um modelo de Empresa Júnior em Medicina. Revista de Medicina, v. 94, n. 2, 2015. p. 94-98.
ZARIFIAN, Phillippe. Objetivo competência: por uma nova lógica. São Paulo: Atlas, 2001.