As Dificuldades de comercialização da economia solidária

Uma análise a partir do mapeamento nacional da economia solidária de 2012

Authors

  • Diogo Ferreira de Almeida Rêgo

Keywords:

Solidarity economy; Fair and solidarity trade; Solidarity marketing; Solidary economic enterprises; National mapping of the solidarity economy.

Abstract

This is on the presumption that the marketing is one of the main difficulties of solidary economic enterprises, therefore, the text deals with the general profile of these
enterprises and which their difficulties in this field, based on national data mapping of solidarity economy (2012). The marketing difficulties are grouped into: access to credit, training support, logistics and network articulation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Diogo Ferreira de Almeida Rêgo

Professor do Instituto Federal do Rio Grande do Norte em Macau/RN.  

References

______. Sistema nacional de informações de economia solidária ”“ SIES ”“ disponibiliza nova base de dados: Divulgação do dados do SIES 2013. 2013. Boletim Senaes Acontece - Edição Especial. Disponível em: <http://portal.mte.gov.br/ data/files/8A7C816A3D183F81013D274F4D3F6E19/Acontece SENAES 2012 - n31. ed.espercial.pdf>. Acesso em: 27 dez. 2013.

SINGER, P. A recente ressurreição da Economia Solidária no Brasil. In: SANTOS, B. (Org.) Produzir para viver: os caminhos da produção não-capitalista. Rio de Janeiro: Civilização brasileira, 2002, p. 81-103. 

Published

2017-10-18

How to Cite

Rêgo, D. F. de A. (2017). As Dificuldades de comercialização da economia solidária: Uma análise a partir do mapeamento nacional da economia solidária de 2012. Mundo Do Trabalho Contemporâneo, 2(1), 04–28. Retrieved from https://periodicos.unb.br/index.php/mtc/article/view/7213

Issue

Section

Debate Acadêmico