Entre o lado de cá e o lado de lá:
uma leitura feminista de As doze cores do vermelho, de Helena Parente Cunha
Abstract
Entre o lado de cá e o lado de lá: uma leitura feminista de As doze cores do vermelho, de Helena Parente Cunha
Downloads
References
ALTHUSSER, Louis - “Acerca da ideologia”, em Aparelhos ideológicos do Estado. Rio de Janeiro: Graal,1985, p. 162.
CHAUÃ, Marilena. Participando do debate sobre mulher e violência. In: Perspectivas antropológicas da mulher 4. Rio de Janeiro: Zahar, 1984, p. 35.
CUNHA, Helena Parente - As doze cores do vermelho. 2 ed. Rio de Janeiro: Tempo Brasileiro, 1998.
FLAX, Jane. Pós-modernismo e relações de gênero na teoria feminista”. In: Pós-modernismo e política. Rio de Janeiro: Rocco, 1991, p. 223.
FLAX, Jane. Pós-modernismo e relações de gênero na teoria feminista. In: Pós-modernismo e política. Rio de Janeiro: Rocco, 1991, p. 224-225.
FLAX, Jane. Pós-modernismo e relações de gênero na teoria feminista. In: Pós-modernismo e política. Rio de Janeiro: Rocco, 1991, p. 235-236.
FLAX, Jane. Pós-modernismo e relações de gênero na teoria feminista”, em Pós-modernismo e política. Rio de Janeiro: Rocco, 1991, p. 242.
FUNCK, Susana Borneo. Da questão da mulher à questão do gênero. In: FUNCK, Susana Borneo (org.). Trocando idéias sobre a mulher e a literatura. Florianópolis.:Editora da UFSC, 1994, p. 20.
HOLLANDA, Heloísa Buarque de. O estranho horizonte da crítica feminista no Brasil. Nuevo Texto Crítico, v. VIII, n. 14-15, 1994-1995, p. 259-69.
JONES, Suzanne W. Writing the woman artist. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1991, p. 2-3.
LAURETIS, Teresa de. A tecnologia do gênero”. In: HOLLANDA, Heloísa Buarque de (org.). Tendências e impasses: o feminismo como crítica da cultura. Rio de Janeiro: Rocco, 1994, p. 228.
LAURETIS, Teresa de. A tecnologia do gênero”. In: HOLLANDA, Heloísa Buarque de (org.). Tendências e impasses: o feminismo como crítica da cultura. Rio de Janeiro: Rocco, 1994, p. 238.
OLIVEIRA, Solange Ribeiro de. Literatura e artes plásticas: o Künstlerroman na ficção contemporânea. Ouro Preto: Universidade Federal de Ouro Preto, 1993, p. 5.
OLIVEIRA, Solange Ribeiro de. Literatura e artes plásticas: o Künstlerroman na ficção contemporânea. Ouro Preto: Universidade Federal de Ouro Preto, 1993, p. 5-6.
OLIVEIRA, Solange Ribeiro de. Literatura e artes plásticas: o Künstlerroman na ficção contemporânea. Ouro Preto: Universidade Federal de Ouro Preto, 1993, p. 9.
OLIVEIRA, Solange Ribeiro de. Literatura e artes plásticas: o Künstlerroman na ficção contemporânea. Ouro Preto: Universidade Federal de Ouro Preto, 1993.
SCHMIDT, Rita Terezinha. Cânone/ contra-cânone: nem aquele que é o mesmo nem este que é o outro. In: O discurso crítico na América Latina. Porto Alegre: IEL, Editora da Unisinos, 1996, p. 116.
TAYLOR, Brandon. Avant-garde and after: rethinking art now. New York: Harry N. Abrams, 1995, p. 18-20.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a) The authors maintain the copyright and grant the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License-Non Commercial 4.0 which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and publication this journal.
b) Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with authorship recognition and publication in this journal.
c) Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of published work (See The Effect of Free Access).
d) The authors of the approved works authorize the magazine to, after publication, transfer its content for reproduction in content crawlers, virtual libraries and the like.
e) The authors assume that the texts submitted to the publication are of their original creation, being fully responsible for their content in the event of possible opposition by third parties.