Peter Mühlhäusler
Abstract
O professor Peter Mühlhäusler é aposentado como Foundation Professor of Linguistics da Universidade de Adelaide, Austrália. Alemão de nascimento, estudou em Stellenbosch, Reading e na Australian National University. Lecionou na Universidade de Oxford. Suas principais áreas de interesse são: línguas crioulas e pidgins, línguas indígenas da Austrália, gramática dos pronomes e ecolinguística. Mühlhäusler é autor de um dos primeiros manuais de introdução à crioulística (Pidgin and creole linguistics, 1986), de dois dos primeiros livros sobre língua e meio ambiente: Greenspeak: A study of environmental discourse (1999), juntamente com Rom Harré e Jens Brockmeier, e Language of environment - Environment of language: A course in ecolinguistics, 2003). É coautor (com Stephen Wurm e Tyron Darrell) do monumental Atlas of Languages of Intercultural Communication in the Pacific, Asia, and the Americas (1996). Tem colaborado com grande parte das coletâneas de crioulística/pidginística e de ecolinguística. Ele está presente na grande antologia de ecolinguística organizada por Alwin Fill e Hermine Penz, intitulada Handbook of ecolinguistics (Routledge, 2017). ECO-REBEL já publicou dois artigos dele, em tradução portuguesa. Devido a suas pesquisas de campo nas ilhas de Norfolk, tem contribuído também com as etnociências, mais especificamente, com a etnoecologia linguística, ou seja, o estudo dos nomes para espécimes da flora e da fauna em comunidades tradicionais.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication. The work is simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License allowing the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
Authors are authorized to enter into additional contracts separately for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publishing in institutional repositories or as book chapters), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to post and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can bring about productive revisions as well as increase impact.
Citation of published works (See The Effect of Free Access).