A Materialização da Ausência: O teatro Neural de Beckett, de S. Gontarsky. (Trad. Laura Moreira)

Authors

  • Laura Moreira Universidade de Brasília
  • S. E. Gontarski Florida State University

DOI:

https://doi.org/10.26512/dramaturgias.v1i2-3.8784

Keywords:

Beckett, Becoming, Flow of Time, Deleuze, Bergson.

Abstract

The paradoxical materiality of Beckett’s theatre is here discussed based on own Beckett texts (plays, essays, interviews) and authors as Deleuze and Bergson.

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Author Biographies

Laura Moreira, Universidade de Brasília

Atriz, pesquisadora e professora na IESB, Brasília. É mestre em arte pela Universidade de Brasília, com a dissertação Dramaturgias Contemporâneas: As transformações do conceito de dramaturgia e suas implicações (PPG-CEN, 2012). Link: http://repositorio.unb.br/
handle/10482/11500 .

S. E. Gontarski, Florida State University

Um dos maiores especialista em S. Beckett, Stanley Gontarsky é professor na Florida Estate University.

Published

2016-12-28

How to Cite

Moreira, L., & Gontarski, S. E. (2016). A Materialização da Ausência: O teatro Neural de Beckett, de S. Gontarsky. (Trad. Laura Moreira). Dramaturgies, 1(2-3). https://doi.org/10.26512/dramaturgias.v1i2-3.8784

Issue

Section

Ideias e críticas