O uso do diário na pesquisa etnográfica da sala de aula de português como L2

Autores/as

  • Maria Jandyra Cunha Universidade de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v3i2.5780

Resumen

A diary is a communicative situation in which the written word has a role; it is a literacy event. According to Barton (1994), literacy practices are the general ways of utilising literacy which people draw upon in a literacy event. Since 1992, diaries have been consistently used by student-teachers involved in language courses of the Programme of Research and Teaching in Portuguese for Speakers
of Other Languages in the University of Brasilia. I examined some of these diaries written between 1990 and 1997 in order to show the different literacy practices which they draw upon.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Maria Jandyra Cunha, Universidade de Brasília

Ph.D. em Lingüística e professora do Departamento de Línguas Estrangeiras e Tradução e do Programa de Ensino e Pesquisa em Português para Falantes de outras Línguas, Universidade de Brasília.

Publicado

2010-11-19

Cómo citar

Cunha, M. J. (2010). O uso do diário na pesquisa etnográfica da sala de aula de português como L2. Cadernos De Linguagem E Sociedade, 3(2), 72. https://doi.org/10.26512/les.v3i2.5780

Número

Sección

Artigos de pesquisa