A fotografia de moda na revista nova

Autores/as

  • Isaltina Mello Gomes Universidade Federal de Pernambuco
  • Valmir José da Costa Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v3i2.5777

Resumen

The aim of this paper is to examine the ways in which fashion photography reflects an ideological attitude in relation to modern women in an analysis of Nova Magazine. This study focuses on the magazine numbers issued from July to December 1995 and concentrates on the observation of verbal and, mainly, nonverbal language as elements of the construction of seduction contexts, where women are treated as objects of desire. Our analysis shows the great contradiction implied in fashion editorials: while they present to women some liberation concepts, they cannot dissimulate their ‘macho’ point of view.

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Biografía del autor/a

Isaltina Mello Gomes, Universidade Federal de Pernambuco

Professora de Jornalismo e doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Letras e Lingüística, Universidade Federal de Pernambuco.

Valmir José da Costa, Universidade de São Paulo

Jornalista e mestrando em Comunicação na Escola de Comunicação e Artes, Universidade de São Paulo.

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Publicado

2010-11-19

Cómo citar

Gomes, I. M., & Costa, V. J. da. (2010). A fotografia de moda na revista nova. Cadernos De Linguagem E Sociedade, 3(2), 9. https://doi.org/10.26512/les.v3i2.5777

Número

Sección

Artigos de pesquisa