Esconderijo dos narradores no livro III da República
Keywords:
Imitação, Léxis, Platão, Poesia e educaçãoAbstract
No livro III da República, Platão analisou o estilo de narrar da epopéia, da tragédia e do ditirambo, explicando um pouco como é o lógos do quê os poetas dizem. Aristóteles se deteve mais nisso ao tratar da léxis poética, ora na Poética, afirmando que o diálogo é o metro descoberto pela tragédia, ora na Retórica, afirmando que o diálogo é a forma mais dramática de se escrever. Diante deste aspecto geral das trocas entre as personagens, a noção de imitação das conversas socráticas em Platão merece novas reflexões, sobretudo para entender o que está em disputa na querela entre filosofia e poesia no livro X da República e, também, o quanto a escrita de Platão se distancia de um drama simples.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Given the public access policy of the journal, the use of the published texts is free, with the obligation of recognizing the original authorship and the first publication in this journal. The authors of the published contributions are entirely and exclusively responsible for their contents.
1. The authors authorize the publication of the article in this journal.
2. The authors guarantee that the contribution is original, and take full responsibility for its content in case of impugnation by third parties.
3. The authors guarantee that the contribution is not under evaluation in another journal.
4. The authors keep the copyright and convey to the journal the right of first publication, the work being licensed under a Creative Commons Attribution License-BY.
5. The authors are allowed and stimulated to publicize and distribute their work on-line after the publication in the journal.
6. The authors of the approved works authorize the journal to distribute their content, after publication, for reproduction in content indexes, virtual libraries and similars.
7. The editors reserve the right to make adjustments to the text and to adequate the article to the editorial rules of the journal.