Alternative teaching experiences

simulations and contact with local social actors developed with Federal University of Santa Catarina’s students

  • Clarissa Franzoi Dri Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina
  • Graciela di Conti Pagliari Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina
  • Iara Leite Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina
  • Patricia Fonseca Arienti Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina
Keywords: Field study, International Relations, Simulation in International Relations, Social projects, Teaching methodology

Abstract

This paper discusses innovative experiences of teaching and learning in the undergraduate course of International Relations at Federal University of Santa Catarina. The two first experiences are related to the construction, by students, of political roles in simulation practices of international decision-making, while the two last exercises go beyond laboratory practices by promoting interactions with social actors surrounding UFSC

Author Biographies

Clarissa Franzoi Dri, Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina

Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina

Graciela di Conti Pagliari, Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina

Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina

Iara Leite, Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina

Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina

Patricia Fonseca Arienti, Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina

Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina

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How to Cite
Dri, Clarissa, Graciela Pagliari, Iara Leite, and Patricia Arienti. 1. “Alternative Teaching Experiences”. Meridiano 47 - Journal of Global Studies 18 (1). http://periodicos.unb.br/ojs311/index.php/MED/article/view/5308.
Section
Dossier