The genealogy of the History teaching for International Relations

Thiago Gehre Galvão, Gunther Mros

Abstract


Esta narrativa-genealógica reflete sobre como diferentes gerações dividem os mesmos espaços de experiências e fazem convergir seus horizontes de expectativas acerca do lugar da História nas Relações Internacionais. O futuro do ensino está atrelado à capacidade das disciplinas tradicionais e das Diretrizes Curriculares Nacionais de responderem aos novos temas das RI. Algo parecido ganhou forma em iniciativas de ensino da História Global e de experiências locais do ensino da História para as Relações Internacionais.

This genealogical narrative reflects on how different generations share the same spaces of experiences and converge their horizons of expectations about the place of History in International Relations. The future of teaching History for IR depends on how traditional disciplines and the National Curriculum Guidelines would respond to new IR challenges. Global History teaching initiatives and local experiences of teaching History to International Relations has already taken shape in some universities in Brazil.


Keywords


História das Relações Internacionais, Relações Internacionais Históricas, Ensino e Relações Internacionais, Teaching and IR; Global History; History of International Relations



DOI: http://dx.doi.org/10.20889/M47e18014

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2017 Meridiano 47 - Journal of Global Studies

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 1518-1219

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License