Alternative teaching experiences: simulations and contact with local social actors developed with Federal University of Santa Catarina’s students

Clarissa Franzoi Dri, Graciela di Conti Pagliari, Iara Leite, Patricia Fonseca Arienti

Abstract


Este artigo discute experiências voltadas para a criação de ambientes inovadores de ensino e aprendizagem no curso de graduação em Relações Internacionais da Universidade Federal de Santa Catarina. As duas primeiras experiências referem-se a atividades de interação com atores sociais da região na qual a UFSC está inserida, enquanto as duas últimas dizem respeito à construção de papeis por parte dos estudantes em processos simulados de tomada de decisão internacional.

This paper discusses innovative experiences of teaching and learning in the undergraduate course of International Relations at Federal University of Santa Catarina. The two first experiences are related to the construction, by students, of political roles in simulation practices of international decision-making, while the two last exercises go beyond laboratory practices by promoting interactions with social actors surrounding UFSC


Keywords


Estudo de campo. Extensão universitária. Metodologia de ensino. Relações Internacionais. Simulação; Field study; International Relations; Simulation in International Relations; Social projects; Teaching methodology.



DOI: http://dx.doi.org/10.20889/M47e18013

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2017 Meridiano 47 - Journal of Global Studies

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 1518-1219

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License